W dniu 19 grudnia 2019 roku o godzinie 15:00 w sali obrad Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim odbyła się XV Sesja VIII Kadencji Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim. W trakcie obrad Burmistrz przedstawił sprawozdanie z wykonywania w okresie między sesjami ustawowych zadań oraz zadań wynikających z uchwał Rady.
Mając na uwadze zapisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. Z 2011 r., Nr 8 poz. 31) Burmistrz Brześcia Kujawskiego informuje, że wykorzystujący wyroby zawierające azbest (tj. każdy właściciel, zarządca, użytkownik nieruchomości, obiektu lub instalacji budowlanej) obowiązani są dokonywać ich corocznej inwentaryzacji poprzez sporządzenie spisu z natury. Wyniki inwentaryzacji winny być przedkładane przez: osoby fizyczne – burmistrzowi, podmioty prawne – marszałkowi województwa i aktualizowane do dnia 31 stycznia każdego roku.
W związku z powyższym wzywa się mieszkańców gminy posiadających na swych nieruchomościach wyroby zawierające azbest do sporządzenia ich inwentaryzacji bądź aktualizacji przedłożonych już danych poprzez złożenie „informacji o wyrobach zawierających azbest” (druk do pobrania).
28 inwestorów, blisko 150 ha sprzedanych gruntów, 1500 osób już zatrudnionych i 172 830,6 m2 hal i budynków już powstałych lub wkrótce rozpoczynających realizację – tak na chwilę obecna kształtuje się obraz Brzeskiej Strefy Gospodarczej. Cieszy, że środowiska przedsiębiorców różnych sektorów gospodarki dostrzegają na terenie gminy perspektywy i możliwości rozwoju. Już w przyszłym roku rozpocznie się realizacja jednej z największych inwestycji na terenie gminy, ale też największej w regionie.