W środę, 29 wrześni br., w sali BCKiH „Wahadło” odbyło się spotkanie informacyjne w sprawie opracowania projektowego dla obwodnicy Brześcia Kujawskiego.
W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad oraz Biura Projektów TRAKT sp. z o.o. sp.k., lokalni samorządowcy oraz mieszkańcy gminy.
Podczas spotkania mieszkańcy mogli zapoznać się z proponowanymi wariantami przebiegu obwodnicy wraz z obsługą komunikacyjną terenu przyległego, jak również wyrazić w Ankietach opinie na temat preferencji dotyczącej przebiegu drogi.
Wypełnione i podpisane ankiety można wysłać do dnia 13 października br. drogą mailową lub tradycyjną.
AnkietaAnkieta
STADIUM PRAC I LATA REALIZACJI PROJEKTU
W chwili obecnej trwa realizacja stadium projektu – Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch wariantów proponowanej obwodnicy.
- • Do II kw. 2023 r. - prace nad Studium Techniczno- Ekonomiczno – Środowiskowym z elementami Koncepcji Programowej wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- • III kw. 2023 r. - wybór wariantu preferowanego do DŚU – na etapie STEŚ – Etap I;
- • IV kw. 2024 r. - uzyskanie DŚU (wybór wariantu do realizacji);
- • IV kw. 2024 r. - zakończenie etapu STEŚ – Etap II.
Planowany termin realizacji inwestycji: 2025 -2030 r.
Cel opracowania projektowego
Celem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) jest:
- • wstępne określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności ekonomicznej;
- • uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;
- • dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;
- • umożliwienie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).
Spodziewane korzyści wynikające z realizacji planowanej
- • Usprawnienie ruchu drogowego na kierunku Strzelno – Włocławek (węzeł autostrady A-1);
- • Usprawnienie funkcjonowania ruchu w miejscowości Brześć Kujawski;
- • Poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu projektowanej drogi;
- • Poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu;
- • Poprawa komfortu akustycznego w sąsiedztwie istniejących dróg DK25 ze względu na zmniejszenie na nich natężenia ruchu.
- • Umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych m.in. w sąsiedztwie projektowanej trasy obwodnicy.
Charakterystyka inwestycji
Początek przedmiotowej obwodnicy zlokalizowany jest w ciągu istniejącej drogi krajowej DK62 w km 53+000 po zachodniej stronie miasta Brześć Kujawski. Koniec łączy się z istniejącą DK62 – w miejscowości Pikutkowo na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej - wylot w kierunku Włocławka i węzła autostradowego.
Zaprojektowano dwa zasadnicze warianty przebiegu planowanej obwodnicy m. Brześcia Kujawskiego z dodatkową możliwością łączenia obydwu wariantów. Zakłada się przebieg tras po południowej stronie Brześcia Kujawskiego w celu połączenia z drogami wojewódzkimi nr 265 i 270 (ul. Głowackiego). Początkowo obydwa warianty przebiegają przez tereny niezabudowane. W dalszym odcinku wariant 2 omija budynki zlokalizowane w Rzadkiej Woli oraz w Guźlinie. Dodatkowo dla wariantu 1 wykonano dodatkowe połączenie z wariantem 2 w celu ominięcia zabudowań w Guźlinie.
Zakres inwestycji obejmuje ponadto:
- • budowę odcinka drogi krajowej;
- • budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad planowaną drogą krajową;
- • budowę systemu odwodnienia pasa drogowego, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepusty i inne;
- • przebudowę istniejących dróg oraz budowę dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego – działki położone w obszarze inwestycji, które mają zapewniony dostęp do dróg publicznych, po wykonaniu inwestycji będą miały zapewniony dojazd do zaprojektowanych lub istniejących dróg publicznych poprzez dodatkowe jezdnie poprowadzone wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej;
- • realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko w tym: ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie ochronne;
- • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także infrastruktury technicznej związanej z drogami.