243397461 241796511225273 5164068050169613145 nW środę, 29 wrześni br., w sali BCKiH „Wahadło” odbyło się spotkanie informacyjne w sprawie opracowania projektowego dla obwodnicy Brześcia Kujawskiego.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad oraz Biura Projektów TRAKT sp. z o.o. sp.k., lokalni samorządowcy oraz mieszkańcy gminy.

Podczas spotkania mieszkańcy mogli zapoznać się z proponowanymi wariantami przebiegu obwodnicy wraz z obsługą komunikacyjną terenu przyległego, jak również wyrazić w Ankietach opinie na temat preferencji dotyczącej przebiegu drogi.

Wypełnione i podpisane ankiety można wysłać do dnia 13 października br. drogą mailową lub tradycyjną.



AnkietaAnkieta

STADIUM PRAC I LATA REALIZACJI PROJEKTU

W chwili obecnej trwa realizacja stadium projektu – Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla dwóch wariantów proponowanej obwodnicy.

  • • Do II kw. 2023 r. - prace nad Studium Techniczno- Ekonomiczno – Środowiskowym z elementami Koncepcji Programowej wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
  • • III kw. 2023 r. - wybór wariantu preferowanego do DŚU – na etapie STEŚ – Etap I;
  • • IV kw. 2024 r. - uzyskanie DŚU (wybór wariantu do realizacji);
  • • IV kw. 2024 r. - zakończenie etapu STEŚ – Etap II.

Planowany termin realizacji inwestycji: 2025 -2030 r.

Cel opracowania projektowego

Celem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) jest:

  • • wstępne określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności ekonomicznej;
  • • uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów oraz ostateczne ustalenie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;
  • • dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;
  • • umożliwienie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU).

Spodziewane korzyści wynikające z realizacji planowanej

  • • Usprawnienie ruchu drogowego na kierunku Strzelno – Włocławek (węzeł autostrady A-1);
  • • Usprawnienie funkcjonowania ruchu w miejscowości Brześć Kujawski;
  • • Poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu projektowanej drogi;
  • • Poprawa przepustowości drogi, komfortu przejazdu oraz prędkości ruchu;
  • • Poprawa komfortu akustycznego w sąsiedztwie istniejących dróg DK25 ze względu na zmniejszenie na nich natężenia ruchu.
  • • Umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych m.in. w sąsiedztwie projektowanej trasy obwodnicy.

Charakterystyka inwestycji

Początek przedmiotowej obwodnicy zlokalizowany jest w ciągu istniejącej drogi krajowej DK62 w km 53+000 po zachodniej stronie miasta Brześć Kujawski. Koniec łączy się z istniejącą DK62 – w miejscowości Pikutkowo na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą do Brzeskiej Strefy Gospodarczej - wylot w kierunku Włocławka i węzła autostradowego.

Zaprojektowano dwa zasadnicze warianty przebiegu planowanej obwodnicy m. Brześcia Kujawskiego z dodatkową możliwością łączenia obydwu wariantów. Zakłada się przebieg tras po południowej stronie Brześcia Kujawskiego w celu połączenia z drogami wojewódzkimi nr 265 i 270 (ul. Głowackiego). Początkowo obydwa warianty przebiegają przez tereny niezabudowane. W dalszym odcinku wariant 2 omija budynki zlokalizowane w Rzadkiej Woli oraz w Guźlinie. Dodatkowo dla wariantu 1 wykonano dodatkowe połączenie z wariantem 2 w celu ominięcia zabudowań w Guźlinie.

Zakres inwestycji obejmuje ponadto:

  • • budowę odcinka drogi krajowej;
  • • budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad planowaną drogą krajową;
  • • budowę systemu odwodnienia pasa drogowego, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, przepusty i inne;
  • • przebudowę istniejących dróg oraz budowę dodatkowych jezdni dla obsługi ruchu lokalnego – działki położone w obszarze inwestycji, które mają zapewniony dostęp do dróg publicznych, po wykonaniu inwestycji będą miały zapewniony dojazd do zaprojektowanych lub istniejących dróg publicznych poprzez dodatkowe jezdnie poprowadzone wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej;
  • • realizację rozwiązań wynikających z oceny oddziaływania na środowisko w tym: ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie ochronne;
  • • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu, a także infrastruktury technicznej związanej z drogami.